הקרב העיקש על היוגורט כדוגמא למתיחת מותג.

בכל פעם שאנו עומדים מול מקרר החלב בסופר/מכולת, ליתר דיוק מול מקרר היוגורט, ניתן כמעט לשמוע את מוחם הקודח של מנהלי השיווק של יופלה, דנונה ומולר, כיצד הם באופן כמעט על חושי מנסים לקלוע מה הטעם האהוב עלנו, מה הדבר הבא שיצור אצלנו סופסוף נאמנות ליוגורט שלהם, ומה הדבר שהכי חשוב לנו ביוגורט. או בקיצור, איך משנעים את היוגורט שלהם במהירות האפשרית למקרר שלנו.

שוק היוגורטים, כמו שוק החלב בארץ, הינו שוק רווי, והתחרות על נתח השוק בן 3 המותגים במובילים על המקום אצלנו במקרר אכן לגיטימי.

יחד עם זאת, קטגוריית היוגורט (לא כולל משקאות פרו-ביוטיים) נמצאת בסטגנציה. במספרים ב-2009 גלגלה הקטגוריה כמיליארד שקל - ירידה של כ-1.3% לעומת נתוניה מ-2008.

הנתונים הללו דורשים עודף יצירתיות בבית שטראוס, תנובה וטרה. יצירתיות שמתמקדת בעיקר במתיחת מותג.

יופלה - חגיגה

יוגורט יופלה הגיע למדפים בינואר 2002, אחרי סיבוב לא מוצלח עם יוגורט אמי. תנובה הפשילו את הכפפות ובחרו לחדור שוק ע"י מסר של חגיגה. נשים מלאות שרוקדות ושרות ברחוב עם חיוך רחב, זה אולי לא המסר הכי טוב שכרוצים להציע מוצר מזון בריא אבל זה עבד! יופלה בחרה להיכנס אלינו למקרר דרך מערכת החושים ע"י נתינת שמות אישיים לכל יוגורט – תות חתיך, אפרסק מאוהב, ומתיחת המותג לפי קהלי מטרה שונים כדוגמת יופלה שטוזים או יופלה טופ ועוד.

דנונה של שטראוס - בריאות

שטראוס חיברה את דנונה לבריאות. שטראוס שיפעה אותנו בטיעוני בריאות רבים לאכול את הדנונה, והרחיבה את המותג למשפחות מוצרים רבות – דנונה אקטימל, אקטיביה, דנונה לילדים, דנונה דיאט. הרעיון שלאחד את כל מוצרי החלב שאינן גבינה תחת מותג אחד, היה מהלך אסטרטגי חכם מאוד, בו שטראוס חיזקו את המיצוב של הדנונה כמותג בריאות גרידא.
המהלך של תמונות אישיות ע"ג הגיבעים לפני כשנה, אף חיזק את הרעיון שמה שאנחנו אוכלים זה אנחנו.
מולר – תודה לטבע

בא לשכונה בחור חדש, מגרמניה. אחד ממותגי היוגורטים הנמכרים והחזקים באירופה הגיע לישראל בשנת 2008 ונתן נוק אאוט לחבריו למדף המקורר. הגביעים הלבנים עם הפס הכחול הגיעו עם הבשורה של טבע נטו. בתוך האריזה. כל ההרים המוריקים והפרות הדשנות המאפיינות את דרום גרמניה התגבשו לגביע , ולא נכנעו לתכתיבים של אחוזי שומן. העובדה שאין למולר מוצרים באפס % שומן מחזקת את האסטרטגיה שהם מתווכים של הטבע ותו לא, ולא בוחרים להתערב בנפלאות שלו. בנוסף, בכדי לחזק את המסר ומיצוב המותג מולר העולמית שיווקה עם אותו שם. מולר.



עם שלושה טיעונים כה טעימים לחיך, בשוק רווי כשוק היוגורט, העמידה על הפרטים והיצירתיות היא זו שתשאיר את שלושת המותגים בתודעה של כולנו, אך לא תייצר נאמנות מוחלטת.

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Management dilemmas - the whole is greater than the sum of its parts

Blue Ocean Mindset in the Covid-19 era

ראיון גאוני פיתוח ישראלי- PIPL