השינוי הארגוני בפרטנר – שינוי אסטרטגי ולא פרסונאלי.

השבוע החליטה חברת פרטנר על שינוי ארגוני מאוד מעניין. בפרטנר יוקמו שתי חטיבות חדשות - פרטית ועסקית ובמקביל תבוטל חטיבת האינטרנט. ברם, פעילות התקשורת הנייחת של פרטנר תתחלק בתוך החטיבות החדשות, לפי סוג הלקוחות.


חשוב לציין כי השינוי הארגוני הזה גובה מחיר פרסונאלי לא קטן, ומזיז פיגורות בתוך הארגון ומחוצה לו. בד בבד הוא מהווה שינוי אסטרטגי נכון בחברת פרטנר. חברת פרטנר הבהירה את רצונה להפוך מחברת סלולארית לחברת תקשורת כוללת המעניקה ללקוחותיה פתרון מקיף של מוצרי תקשורת- ניידת, נייחת ואינטרנט לפני כשנה.

ברור לנו ששוק הסלולר כבר מזמן בשלב של רוויה והתחרות בין חברות הסלולר הוא בהפקת תכנים והראשוניות בהשקת מכשיר סלולארי זה או אחר, בעוד שהרווחיות על השירות נשחקת. פרטנר הבינה שעוגני הרווחיות בשוק רווי נמצאים דווקא במוצרי נלווים לשירות.

ההחלטה לפרק את חטיבת האינטרנט והטלפון הקווי עשויה להצביע על אכזבה מסוימת של החברה מביצועי פעילות זו, אחרי רק שנה של פעילות ממוקדת. אך דווקא המעבר למבנה פונקציונאלי יכול לסייע לחברה לבצע סינרגיה של כלל מוצריה ללקוחותיה ואף לסייע מהפיכתה של החברה לחברת תקשורת כוללת שמוכרת את כל שירותי התקשורת ללקוחותיה. דבר שלמתחרותיה בשוק התקשורת לא יכולות להציע.



מעבר לכך, מעבר ממבנה ארגוני מוטה מוצר למבנה מוטה לקוח מחזק את תפיסת השיווק המודרנית, אשר התפתחה בשנות ה-60 של המאה ה-20. קרי פרטנר טומנת את הצלחתה בהבנה והכרה מעמיקים של הלקוחות בפועל ובכוחה ככזו שקשובה לצרכיהם. מתוך הכרות זו יכולה פרטנר להבין מהם הצרכים והרצונות עליהם הוא יכול לתת מענה טוב יותר ממתחריה וכיצד כדאי לגשת לביצוע. על פי גישה זו ההתאמה של המוצר, על כל נגזרותיו ללקוחות היא זו שתביא לארגון את ההצלחה העסקית.



בזק, מאחוריך.

Comments

Popular posts from this blog

Management dilemmas - the whole is greater than the sum of its parts

Blue Ocean Mindset in the Covid-19 era

ראיון גאוני פיתוח ישראלי- PIPL