חזון אפקטיבי

יצירת חזון בארגון עסקי גבוהה. בעיני, החזון הוא אחד מעמודי התווך של ארגון. כיוון שהוא מבהיר את מהותו של הארגון, מה מטרת הארגון בחייו, מה האסוציאציה שהיינו רוצים שתיווצר בשוק כשיעלה שמו של הארגון.


באופן יותר פרגמאטי, חזון הינו תוכנית לטווח ארוך, תוכנית שמשלבת אידיאולוגיה עם מעשה. בעיני זה המקום היחיד שהשכל והרגש נמצאים בהלימה. אך לא די בכר, החזון הוא המגדלור של הארגון שעל פיו היא תכוון את התנהגותה והחלטותיה העסקיות.

הערכים שמרכיבים את החזון בארגון, מייצרים תרבות קונסיסטנטית וחיובית בחברה. הטמעתם בארגון עוזרת לעובד בבניית תבניות המחשבה הנכונות בעת ביצוע החלטותיו היומיות.



כיוון שהחזון מבטא את דמותה העתידית, הרצויה והמוסכמת של החברה ומהווה את הליבה של התכנית האסטרטגית, ישנה חשיבות גבוהה שהוא יוטמע בן עובדי הארגון, בכל הדרגים. זאת עוד לפני שהינו יוצא מחוצה לו. בנייתו של חזון בד,כ נעשית ע"י חברה ייעוץ או ע,י דרגים בכירים בארגון, אך אל לנו להותיר אותה על שולחן המנכ"ל, בפרופיל החברה, באתר האינטרנט, או אף קיר חדר הקבלה של הארגון. אם אחרון העובדים אינו חי ונושם את החזון, החברה לא תעמוד ביעדיה.

השבוע קיבלתי בדואר את הקטלוג של קרייזי לין, הם בחרו בגלית גוטמן כפרזנטורית החדשה, כמי שמגלמת את הנשיות האידיאלית. אין בחירה מוצלחת מזו, גלית גוטמן היא אות ומות לנשיות ולשיק. אבל כשנכנסתי לחנויות הרשת הפזורות במרכז, היה ניכר שהחזון "האישה שהיא את" של קרייזי לין רחוק משם. הן בנראות של חלון הראווה, הן בנראות של החנויות, חלוקת הביגוד בן המדפים, ולבושן המרושל חסר הטעם של המוכרות. זו רק דוגמא לחשיבות בחזון אפקטיבי, תוצאתי, הלכה למעשה. חוסר ההלימה בין החזון לשטח הוא אחד הסיבות לאי עמידה ביעדים עסקיים. אז אולי במקום לצאת בהוצאות עיסקיות רבות היקף, על החברה לוודא שחזון החברה מוטמע עד שאחרון העובדים יוכל לתאר אותו בתשוקה – אז יהיה ניתן לחזות בהצלחות עסקיות.

Comments

Popular posts from this blog

Management dilemmas - the whole is greater than the sum of its parts

Blue Ocean Mindset in the Covid-19 era

ראיון גאוני פיתוח ישראלי- PIPL