טרנספורמציה דיגיטלית - סיפורה של שופרסל

סקירה של מהלכי הטרנספורמציה הדיגיטלית של חברת שופרסל 



הרבה נאמר, נכתב ומוחזר על טרנספורמציה דיגיטלית בשוק. על הצורך של ארגונים לשנות את עצמם מהיסוד, ולהציע ללקוחות שלהם את השירותים והמוצרים שלהם ברמה טכנולוגית מתקדמת ובאופן דיגיטלי. 
באופן מפתיע, דווקא המגזר הפיננסי השמרני היה ראשון לאמץ את הטרנספורמציה הדיגיטאלית ולשנות את הדרך שאנחנו מנהלים את הכסף שלנו.
בעיני הטרנספורמציה הדיגיטלית המעניינית היתה דווקא של השופרסל. למה זה מפתיע? כי זה אינו ענף שהייתי מצפה שיעשה שינוי דיגיטלי. אבל אולי בגלל שהתהליך של שופרסל היה מושכל, בעיני הוא פורץ דרך בענף הסופרמרקט.
שופרסל החלה את המסע אל הלקוח דרך כרטיס מועדון, כמו כל הרשתות עם בידול מובהק בן מחזיקי כרטיס מועדון לבן מחזיקי כרטיס מועדון אשראי. תוך שהיא לומדת להכיר את צרכי הלקוח.
השלב השני היה אתר האינטרנט. אתר שמלכתחילה שאב נתוני צריכה ופחות היה מעוניין בנתוני דמוגרפיה של הלקוח. יש שיאמרו שזו טעות, אני חושבת זה בהלימה להגדרתו של הארגון - ״רשת הקמעונאית הגדולה בישראל״.
יחד עם הפרסונליזציה ברמת הסניפים הגאוגרפית, הגיעו ללקוחות המועדון קופונים מפולחים בדיוור ישיר על פי הרגלי הקניה. אך לא רק, מועדון הלקוחות היווה פלטפורמה לחשיפה של מוצרים חדשים. 

עם עליתה והצלחתה של האפליקציה, הדיוור הישיר פחת והלקוח יכל לצפות בקופונים המפולחים בחשבון הוירטואלי שלו. נכס דיגיטלי של ממש. 
הטמעת הקופות הממוחשבות החוסכות זמן ללקוח בעת הקניה לקח זמן בקרב הלקוחות, אך התקבל באהדה כפי שהתקבל ברוב רשתות המזון בעולם. 
החיבור ללקוח המשיך באופן מסורתי משהו לפייסבוק וניוזלטרים תקופתיים עם עצות בישול ומבצעים חדשים. פה אין חדש. אך בעיני הטרנספורמציה הכי מעניינית היא שליחת מסרון ללקוח המודיעה לו על חוסרים במלאי בהזמנתו, המאפשרת לו לבחור מוצרים חלופים באותה הודעה. גאוני. 
גם ההודעה טקסט אוטומטית ללקוח שהמשלוח שלו ממש בדרך ממחישה את המחויבות לשירות של שופרסל. אגב מדדתי, ההודעה נשלחת חצי שעה לפני שהשליח מגיע. 
אז למרות שמדובר בשוק מסורתי, בהרגלי קניה קשיחים שופרסל הצליחה לעשות טרנספורמציה דיגיטלית באופן איטי ומושכל. למדה את הלקוח ושיפרה תוך כדי תנועה. 
אך היא לא סיימה. כיוון שלקוחות החברה עדיין רוכשים גם בסניפים וגם באתר/אפליקציה - עליה לחבר בן השניים. במסגרת ה costumer engagement שופרסל יכולה להשתמש בגיאו-טרגטים בכדי להגדיל את גודל הסל שלי. 

אז שופרסל - היכון, טרגט ותדגטל. 

Comments

Popular posts from this blog

Management dilemmas - the whole is greater than the sum of its parts

Blue Ocean Mindset in the Covid-19 era

ראיון גאוני פיתוח ישראלי- PIPL