אומנות המיתוג – לא למתחילים בלבד

מה הופך מותג אחד מצליח על המקביל לו? מה הופך מוצר למושרש בקרב ציבור הצרכנים?

אם נסתכל בשוק המשקאות למשל, יש 2 שחקנים חזקים בשוק הבינ"ל – קוקה קולה ופפסיקו (יצרנית פפסי קולה). שתיהן מייצרות ומפיצות את אותו מוצר – משקאות תוססים, אך כשתגיעו לקיוסק הקרוב תבקשו – קוקה קולה, בלא להתייחס למותג הספציפי.
במהלך השנים השקיעה פפסיקו תקציבי ענק במיצוב מוצריה יחד עם כוכבי ענק כמו מייקל ג'קסון ז"ל, בריטני ספירט ועוד, אך בשנת 2005 פפסיקו הפכה לגדולה יותר מקוקה-קולה במונחי שווי שוק, בפעם הראשונה במהלך התחרות העזה בין שתי החברות, שנמשכת כבר 112 שנים.
לטעמי, זה מה שהופך מותג, הוא ערך הראשוניות. לא ראשוניות בהפצה אלא בהטמעת התרבות הצרכנית בהקשר למוצר. תהליך החדרת המוצר הוא התהליך החשוב ביותר בחייה של חברה, בה היא משרישה את ערכי המוצר. היצירתיות כאן מאוד חשובה. חשוב שהשפה, הערכים של המוצר גם יהלמו את ערכי החברה יחד עם יעדיה העסקיים, וגם יהיו בעלי חזון עתידי, יהיר עד כמה שזה נשמע.
לדוגמא - לפני 14 שנה החלה תחרות עזרה בתחום הסלולר, אך עדיין כשאתם שואלים חבר/מכר למס' הסלולארי שלו – אתם שואלים מה הפלאפון שלו. חברות הסלולר משקיעות בצרכן במדיה טכנולוגית, מוצרים, אך עדיין הרעיון המילה המתחרזת עם המילה "טלפון" עדיין מושרשת 23 שנה אחרי שהומצאה בכל מה שקשור לעולם הסלולרי, בלי שום קשר למיקומה של חברת פלאפון על המפה.
HP שינתה את שוק ההדפסה עם מוצרים משולבים כאשר כינתה אותם, בחוכמה ALL IN ONE, כאשר המסר הוא חד, מדוייק ובעיקר קליט.
GOOGLE, JDATE,, ORACLE ,KITCHENAIDהם רק חלק מהמותגים שהשכילו לעשות ולכווץ למילה אחת את יכולות המוצר, והפכו למטבע לשון בקרב הצרכנים.
בעולם המהיר שאנו חיים, הצלחתו של מוצר או מוצג אינה תלויה רק בכתיבת תוכנית שיווק מנצחת, אלא במסר יצירתי, שאפתני אך מדוייק שנצמיד למוצר.

Comments

Popular posts from this blog

Management dilemmas - the whole is greater than the sum of its parts

Blue Ocean Mindset in the Covid-19 era

ראיון גאוני פיתוח ישראלי- PIPL