סיפורו של סטיב ג'ובס כדוגמא לחיוניותה של אהבה כמודל הצלחה בעסקים

סטיב גוב'ס מעולם לא סיים קולג' , אך סיפורו האישי הינו השראה מדהימה לדבקות המטרה, אמונה והפעלת חוק הגמישות בדרך להצלחה.

לאחר 6 חודשים בקולג' הוא עדיין לא הבין מה הוא רוצה לעשות בחייו וכיצד קולג' יכול לסייע לו להבין. לכן הוא החליט לפרוש ובטח בכך שהכל יהיה בסדר בסוף. נותר במעמד של "סטודנט שאינו מן המניין", ובמעמד זה הוא שהה למשך 18 חודשים עד שהוא עזב רשמית את הקולג'.

הוא בחר להיכנס רק לקורסים שעניינו אותו ולא לקורסי החובה. לא היה לו חדר במעונות על כן הוא ישן על רצפת חדרי חבריו. הוא מחזר בקבוקי קולה בשביל 5 סנט לפיקדון, כדי לקנות בהם אוכל. פעם בשבוע הוא היה הולך 11 ק"מ ברגל בכדי לקבל ארוחה חמה שבועית במרכז הארי קרישנה.

הרבה מהדברים שהוא התגלגל אליהם ע"י הליכה אחרי הסקרנות והאינטואיציה שלו התגלו כבעלי ערך מאוחר יותר.

באותו זמן קולג' ריד הציע כנראה את ההדרכה הטובה ביותר בקליגרפיה (היא אמנות הכתיבה הקישוטית) בכל ארה"ב. מה שמשך את עינו של סטיב היו הפוסטרים שהיו פזורים ברחבי הקמפוס וכל תווית הופקה בקליגרפיה ידנית יפה. ונרשם לקורס. הוא למד על בסיס גופנים סריף וסאן סריף, על שינוי גודל הרווחים בין הצירופים שונים של אותיות, על מה שעושה טיפוגרפיה (האמנות והטכניקה של סידור ועיצוב טקסט) לכל כך נפלאה. וזה ריתק אותו. באותו זמן לא היה לקורס הזה אפילו תקווה להיות מיושם מעשי בחייו. אבל עשר שנים לאחר מכן, כשעיצב את מחשב המקינטוש הראשון, הוא עיצב את כל זה הידע שצבר בקורס זה לתוך המק. המחשב הראשון עם טיפוגרפיה יפה. לולא קורס הקליגרפיה ההוא, למק לעולם לא היו כמה סוגי גופנים שונים או גופנים עם יחסי רווחים ואולי אף במערכת windows...

הוא הקים את Apple עם שותפו, סטיב ווזניק, במוסך של הוריו בגיל 20. תוך 10 שנים החברה גדלה לחברה המעסיקה 4000 עובדים וששווה שני מיליארד דולר.

שנה אחרי שApple השיקה לשוק את המקינטוש, סטיב ,דאז בן 30, פוטר מהחברה שלו על רקע של חילוקי דעות על דרכה של Apple באופן מאוד פומבי.

שנייה לפני שהוא ברח מעמק הסיליקון, הוא החליט לא לוותר על הדבר שהוא אוהב והתחיל מחדש. סטיב הקים את Next וPixar. Pixar התקדמה ויצרה את סרט האנימציה הממוחשב הראשון בעולם באורך מלא "צעצוע של סיפור" והינו סטודיו האנימציה המוצלח ביותר בעולם.

ברצף אירועים בלתי רגיל Apple קנתה את Next, וסטיב חזר לApple. הטכנולוגיה שהוא פיתח ב Next נמצאת בלב התחייה הנוכחית של Apple.

לפעמים החיים יכו בכם בראש עם לבנה – אל תאבדו אמונה.

סטיב משוכנע שהדבר היחידי שגרם לו להמשיך היה שאהב את מה שהוא עשה. אי אפשר לחבר את הנקודות במבט קדימה, אלא רק במבט לאחור. אז אתם חייבים לבטוח בכך שהנקודות יתחברו איכשהו בעתיד שלכם.

האמונה שהנקודות יתחברו בהמשך הדרך תיתן לכם את הביטחון ללכת בעקבות הלב שלכם, אפילו כשהוא מוביל אתכם אל מחוץ לשביל הסלול. וזה יעשה את כל ההבדל.

כמי שהבריא ממחלת הסרטן, סטיב טוען שכל פחד מכאב או כישלון הוא כאין וכאפס מול המוות עצמו. על כן אין לו מקום בדרך.

מצאו את הדרך, התאהבו בה ותצליחו.

Comments

  1. עכשיו אני בשלב של ארוחה חמה פעם בשבוע....
    מי יודע מה צופן העתיד...?

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Management dilemmas - the whole is greater than the sum of its parts

Blue Ocean Mindset in the Covid-19 era

ראיון גאוני פיתוח ישראלי- PIPL