Posts

השינוי הארגוני בפרטנר – שינוי אסטרטגי ולא פרסונאלי.

השבוע החליטה חברת פרטנר על שינוי ארגוני מאוד מעניין. בפרטנר יוקמו שתי חטיבות חדשות - פרטית ועסקית ובמקביל תבוטל חטיבת האינטרנט. ברם, פעילות התקשורת הנייחת של פרטנר תתחלק בתוך החטיבות החדשות, לפי סוג הלקוחות. חשוב לציין כי השינוי הארגוני הזה גובה מחיר פרסונאלי לא קטן, ומזיז פיגורות בתוך הארגון ומחוצה לו. בד בבד הוא מהווה שינוי אסטרטגי נכון בחברת פרטנר. חברת פרטנר הבהירה את רצונה להפוך מחברת סלולארית לחברת תקשורת כוללת המעניקה ללקוחותיה פתרון מקיף של מוצרי תקשורת- ניידת, נייחת ואינטרנט לפני כשנה. ברור לנו ששוק הסלולר כבר מזמן בשלב של רוויה והתחרות בין חברות הסלולר הוא בהפקת תכנים והראשוניות בהשקת מכשיר סלולארי זה או אחר, בעוד שהרווחיות על השירות נשחקת. פרטנר הבינה שעוגני הרווחיות בשוק רווי נמצאים דווקא במוצרי נלווים לשירות. ההחלטה לפרק את חטיבת האינטרנט והטלפון הקווי עשויה להצביע על אכזבה מסוימת של החברה מביצועי פעילות זו, אחרי רק שנה של פעילות ממוקדת. אך דווקא המעבר למבנה פונקציונאלי יכול לסייע לחברה לבצע סינרגיה של כלל מוצריה ללקוחותיה ואף לסייע מהפיכתה של החברה לחברת תקשורת כול

סיפור ההצלחה של תאגיד הונדה

Image
סיפור ההצלחה המעניין הוא של תאגיד הונדה, אשר בסיסו החל מתשוקה נלהבת לתוצאה. בשנת 1938 מר סויצ'ירו הונדה, בעודו סטודנט, השקיע את כל רכושו והונו בבניית סדנה קטנה שבה פיתח את הרעיון שלו - טבעת בוכנה. הוא רצה למכור אותה לתאגיד "טויטה", לכן הוא עמל בגפו על הבוכנה, לעיתים ישן בסדנה, זאת מתוך אמונה כי הוא יכול לייצר בוכנה מצוינת.הוא אפילו מישכן את תכשיטיה של אשתו בכדי לממן את פעילותו בסדנא. כאשר השלים את פיתוח הבוכנה המהוללת, פנה לטויוטה והציג אותה בפניהם. ברם, הבוכנה שייצר לא ענתה לקנה המידה של "טויטה". הוא חזר לאוניברסיטה למשך שנתיים נוספות בכדי להתמקצע. צחוקם של חבריו לספסל הלימודים ושל מוריו לא שבר את רוחו, כי הוא רצה לייצר בוכנה ל"טויטה, ויהי מה. לאחר שנתיים נוספות, העניקה "טויטה" לסויצ'ירו את החוזה הנכסף, והוא החל לספק עבורם את הבוכנה המהוללת שלו. המטרה מקדשת את האמצעים. באותה תקופה, יפן נערכה למלחמת העולם השנייה, ועל כן סירבה לספק לו בטון לבניית בית החרושת. על כן סויצ'ירו וצוותו המציאו תהליך ליצירת בטון באופן עצמאי, ואז בנו את המ

סיפורו של סטיב ג'ובס כדוגמא לחיוניותה של אהבה כמודל הצלחה בעסקים

סטיב גוב'ס מעולם לא סיים קולג' , אך סיפורו האישי הינו השראה מדהימה לדבקות המטרה, אמונה והפעלת חוק הגמישות בדרך להצלחה. לאחר 6 חודשים בקולג' הוא עדיין לא הבין מה הוא רוצה לעשות בחייו וכיצד קולג' יכול לסייע לו להבין. לכן הוא החליט לפרוש ובטח בכך שהכל יהיה בסדר בסוף. נותר במעמד של "סטודנט שאינו מן המניין", ובמעמד זה הוא שהה למשך 18 חודשים עד שהוא עזב רשמית את הקולג'. הוא בחר להיכנס רק לקורסים שעניינו אותו ולא לקורסי החובה. לא היה לו חדר במעונות על כן הוא ישן על רצפת חדרי חבריו. הוא מחזר בקבוקי קולה בשביל 5 סנט לפיקדון, כדי לקנות בהם אוכל. פעם בשבוע הוא היה הולך 11 ק"מ ברגל בכדי לקבל ארוחה חמה שבועית במרכז הארי קרישנה. הרבה מהדברים שהוא התגלגל אליהם ע"י הליכה אחרי הסקרנות והאינטואיציה שלו התגלו כבעלי ערך מאוחר יותר. באותו זמן קולג' ריד הציע כנראה את ההדרכה הטובה ביותר בקליגרפיה (היא אמנות הכתיבה הקישוטית) בכל ארה"ב. מה שמשך את עינו של סטיב היו הפוסטרים שהיו פזורים ברחבי הקמפוס וכל תווית הופקה בקליגרפיה ידנית יפה. ונרשם לקורס. הוא למד

ראיון גאוני פיתוח ישראלי- PIPL

Image
PIPL - מוצא אנשים ברשת אם אתם מחפשים מידע על מישהו ספציפי דרך רשת האינטרנט מומלץ שתכנסו לאתרPIPL מעבר לעובדה שהוא פיתוח ישראלי מבריק , הוא גם יעיל. PIPL הוא מנוע חיפוש ייחודי פרסונאלי, אשר מחפש מידע על אנשים ברשת, תוך שימוש נבון של deep search האתר מציג ממשק חיפוש שונה המכיל מספר תיבות לחיפוש: שם, שם משפחה, עיר ומדינה. דף תוצאות, המציג ישירות את המידע שנמצא ברשת על אותו אדם וזאת בדף אחד, מבלי להידרש לדפדף לדפים נוספים. זמן התגובה מאוד מהיר, ותוצאות החיפוש מכילות גם תמונה של האדם אותו חיפשנו, כך שאם מחשפים רונן כהן –ומן הסתן יש לא מעט – התמונה מסייעת במציאת רונן כהן הנכון למחפש/ת. בנוסף, ניתן למצוא דרך PIPL את כתובתו המלאה של המשתמש, מספר הטלפון שלו, מספר האייסיקיו שלו, הביוגרפיה, מסמכים שפרסם ברשת, תמונות פרופיל ותמונות נוספות ועוד. כל זאת, כמובן, אם המידע הזה זמין ברשת. האתר הזה יעיל מאוד אם אתם מחפשים מידע על אדם שמוכר לכם רק מהתכתבות בתוכנת המסרים המיידים, או מכל סיטואציה חברתית ניתן לנסות דרך האתר אופציות חיפוש נוספות. למשל, חיפוש לפי כתובת דואר אלקטרוני, מספר טלפון או אפילו

חסמי כניסה ויציאה בעולם תחרותי

Image
הוצאתו של ערוץ הולמרק מרשימת השידורים פתח בפני לקוחות HOT ו- YES את אופציית מעבר ואו סיום שירות. זה היה כמעט אירוני לראות את ההיצמדות הלקוח לסעיפי חוזה השירות, בכדי להשתחרר ממנו. שהרי חוזה השירות בא לחייב את הלקוח כלפי החברה, ולא להיפך. זה אינו סוד שהמודל העסקי של רוב חברות השירות הוא מודל התחייבות ארוך טווח משיקולי רווחיות, נזילות והן משקולי נתח שוק. בעיניו של הלקוח עסקת שירות ארוכת טווח מפשיטה את ההתקשרות, אך מחייבת אותו לספק אחד לאורך זמן. בעיניי יש בחסמי היציאה והכניסה להתקשרות בין ספק ללקוח בעיה מהותית בעצם החשיבה. האם החברה מחפשת רומנים קצרי טווח או נישואין עם לקוח, האם החברה מכוונת גישת מכירות או שמא מכוונת מוצר? האם לשירות שלה יש תוקף? זאת ועוד, במידה והלקוח אינו מסופק משירות, הרי שלחברה יש מנהל שיווק לא טוב למשך 3 שנים, שבסופם היא משקיעה מאמצים רבים להשאיר אותו כלקוח. על כן המפסיד העיקרי במודל התחייבות מוקצב מראש פוגע רק בחברה – היא מלכתחילה מכוונת את הלקוח לנטישה, היא משקיעה משאבים כלכליים להשאיר אותו כלקוח לאחר התקופה, ואם הוא אכן נטש אותה משיקולי שירות – אזי

אומנות המיתוג – לא למתחילים בלבד

Image
מה הופך מותג אחד מצליח על המקביל לו? מה הופך מוצר למושרש בקרב ציבור הצרכנים? אם נסתכל בשוק המשקאות למשל, יש 2 שחקנים חזקים בשוק הבינ"ל – קוקה קולה ופפסיקו (יצרנית פפסי קולה). שתיהן מייצרות ומפיצות את אותו מוצר – משקאות תוססים, אך כשתגיעו לקיוסק הקרוב תבקשו – קוקה קולה, בלא להתייחס למותג הספציפי. במהלך השנים השקיעה פפסיקו תקציבי ענק במיצוב מוצריה יחד עם כוכבי ענק כמו מייקל ג'קסון ז"ל, בריטני ספירט ועוד, אך בשנת 2005 פפסיקו הפכה לגדולה יותר מקוקה-קולה במונחי שווי שוק, בפעם הראשונה במהלך התחרות העזה בין שתי החברות, שנמשכת כבר 112 שנים. לטעמי, זה מה שהופך מותג, הוא ערך הראשוניות. לא ראשוניות בהפצה אלא בהטמעת התרבות הצרכנית בהקשר למוצר. תהליך החדרת המוצר הוא התהליך החשוב ביותר בחייה של חברה, בה היא משרישה את ערכי המוצר. היצירתיות כאן מאוד חשובה. חשוב שהשפה, הערכים של המוצר גם יהלמו את ערכי החברה יחד עם יעדיה העסקיים, וגם יהיו בעלי חזון עתידי, יהיר עד כמה שזה נשמע. לדוגמא - לפני 14 שנה החלה תחרות עזרה בתחום הסלולר, אך עדיין כשאתם שואלים חבר/מכר למס' הסלולארי שלו –

Jesus, Mohammed and Moshe - the champions of social networking marketing

Image
The introduction of social networks into our lives raises the question of how we managed before? The ICQ Messenger and their like were not so comprehensive and accurate and did not increase our virtual membership pool. LINKEDIN, TWITTER, XING, CAFÉ-THE MARKER, FACEBOOK, SPOKE, MYPLACE are just representative examples of a networked social network based on content away from us. Social networks have made us more active, more energetic and creative, and paradoxically - more sociable in the most virtual aspect. At the same time, we have transformed the world into a small global village where messages can be transmitted from one side of the ocean to the other, with one small click, not at the level of purchasing and information, but at the level of networking and marketing tools. Every business owner of any size can not ignore the marketing power inherent in each network, and the platform that allows him to look at his client in the white of the eye. In the business world, where