גוגל מאבדת נתח שוק בארה"ב, מה היה אומר על כך מייקל פורטר
נתח השוק של גוגל בזירת מנועי החיפוש בארה"ב ירד ביוני ל- 62.6% לטובת יאהו ובינג. מנוע החיפוש של בינג, מבית מיקרוסופט, עולה בהתמדה מאז השקתו לפני כשנה ומדיר שינה מעניהם של הנהלת גוגל. האם גוגל נרדמה בשמירה, או האם בינג ויאהו אזרו אומץ לעמוד מול הדרקון הגדול? מודל חמשת הכוחות: כוח הלקוחות - כוח הלקוחות קובע עד כמה לקוחות יכולים להפעיל לחץ על מתח רווחים הנובע מכמות השימוש שלהם במנוע החיפוש. כוח הלקוחות גבוה במקרה של גוגל כיוון שלמנוע חיפוש אין ייחודיות וניתן להמרה בתחליפים בכל רגע. יתרה מכך, מנוע חיפוש אינו בעל חשיבות אסטרטגית עבור הגולש בעולם. ערוצי החיפוש התרבו באופן אורני ומאפשרים חיפוש ע פי חיתוכים שונים. לדוגמא מנוע חיפוש פרסונאלי של PIPL ועוד. איום כניסת מתחרים חדשים - ככל שהכניסה לשוק של מתחרים חדשים קלה יותר כך תגבר התחרותיות ויש לחץ על השחקנים הקיימים בשוק להגיב. אותם מנועי חיפוש אשר נוגסים לגוגל בנתח השוק מגיעים מבתי תוכנה גדולים וחזקים (יאהו ומיקרוסופט) ויכולתם של אלו לחדור לשוק קלה יותר. היתרון לגודל משחק כאן תפקיד כיוון לחבורת אלו יש את הממון,הון אנושי והכוח